استاندار یزد تأکید کرد:
استاندار یزد با اشاره به ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی،‌گفت:‌ به جای اتکاء به سرمایه‌های مادی و کالبدی از جمله معادن، به سرمایه های انسانی و اجتماعی توجه شود.
کد خبر: ۷۳۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 27 April 2019

«محمدعلی طالبی» در مراسم راه‌اندازی مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی، اقتصادی بهاباد با اشاره به این‌که هدف از اجرای این طرح دستیابی به یک الگوی برنامه ریزی توسعه منطقه‌ای برای این شهرستان است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، در ماه گذشته، اجلاس استانداران با این دستور کار برگزار شد و در ارتباط با اموری که باید در این حوزه انجام شود بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

وی افزود: در سراسر کشور، 31 شهرستان کمتر برخوردار از 31 استان کشور انتخاب شدند تا برنامه‌هایی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در آنها اجرا شود .

استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که یکی از مدیران کل استانداری و یک کارشناس برای نظارت بر حسن اجرای این طرح معرفی شدند، گفت: رویکرد توسعه اجتماعی در همه سطوح این برنامه مدنظر قرار گرفته و در مسیر توسعه استان نیز به آن توجه ویژه‌ای صورت خواهد گرفت .

طالبی با بیان این‌‎که توسعه بدون توجه به ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی امکان پذیر نیست تصریح کرد: اگر توسعه بخواهد سطح زندگی مردم را در ابعاد مختلف از جمله بحث شادی و نشاط ارتقاء دهد، باید از حوزه اجتماعی تاثیر پذیرد و همه ظرفیت‌های مردمی را به کار گیرد و به جای اتکاء به سرمایه‌های مادی و کالبدی از جمله معادن، به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی توجه کند .

این مقام مسئول تصریح کرد: شهرستان‌های بافق و بهاباد علبرغم برخورداری از منابع بزرگ معدنی، مشکلات زیادی دارند چرا که به جای تکیه بر سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، چشم به معادن و کمک دولت داشته‌اند و از سرمایه‌های اصلی خود غافل شده اند .

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بهاباد تجربه اجرای برخی برنامه های توسعه ای در گذشته را دارد و مردم و مسئولان بهاباد نیز با این مفاهیم آشنایی دارند و به همین خاطر مطمئنا مسیر هموارتری برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در این شهرستان پیش روست .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار